Telefon: +36 70 6363 538

Idősebb-munkatárs-vezetéseIdősebb vezető a csapatban? Idősebb munkatársakkal együtt dolgozni, esetleg őket  irányítani, főleg ha 10-15 évvel több tapasztalattal rendelkeznek, okozhat kihívásokat egy fiatal vezető számára.

Idősebb munkatársakkal való együttműködés nagyon aktuális téma, hiszen öt generáció van jelenleg a munkaerőpiacon.

Az alábbiakban néhány ötletet gyűjtöttem össze, melyek segíthetnek az elköteleződés megszerzésében és az együttműködésben.

Ötletek fiatal vezetőknek, hogyan nyerjék meg idősebb (vezető) munkatársaikat

Beszéljen a jövőképről és az elérendő célokról

Érdemes megragadni minden adódó alkalmat, hogy beszélgessenek arról, merre tart az iparág, a cég, és milyen üzleti célokat szeretnének elérni.

A beszélgetések során ismerje meg munkatársa szakmai és személyes céljait, hogy miért jött ide dolgozni, mi fontos a számára.

Határozottan kösse össze a cég, az üzleti egység vagy csapata jövőképét és céljait az idősebb vezető munkatársa szükségleteivel és motivációival.

Mondja el neki, hogy az üzleti eredmények hogyan segítik majd az ő szakmai és személyes ambícióit, illetve az ő tudása és tapasztalata milyen szempontból nélkülözhetetlen.

Tegye felelőssé a célok, az ütemezés és az ellenőrzési pontok meghatározásáért

Azaz vonja be idősebb munkatársát a teljesítményelvárások meghatározásának és tisztázásának folyamatába, és jussanak közös megállapodásra például a feladatok, projektek céljainak, az eredményesség feltételeinek, a kritikus mérföldkövek, a nyomon követés tekintetében.

Beszéljék meg, mire terjed ki a felelősségi kör (például miben hozhat döntéseket önállóan, miben vár tőle javaslatokat stb.).

Ezt követően biztosítson annyi önállóságot tapasztaltabb munkatársának, amennyit csak tud.

Ha valamivel biztosan el tudja rontani a kapcsolatot, akkor azzal, ha túlmenedzseli, ami azt jelenti, hogy minden részletre odafigyel, és túlságosan belevonódik a tevékenységébe.

Kérje ki a véleményét, amikor arra valóban szüksége van

Vázolja fel a probléma tágabb kontextusát, amiben tapasztaltabb munkatársa véleményét kéri.

Tegye világossá a célját, és mondja el, hogy milyen típusú inputra számít tőle. Például szeretné, ha elemezne egy problémát, és megfogalmazná a megoldási javaslatait, vagy véleményt formálna egy üzleti lehetőség lehetséges kockázatairól vagy egy ötlet megvalósíthatóságáról.

Miközben véleményt cserélnek, és megszerzi a szükséges inputot, munkatársa úgy érezheti, hogy be van vonva a folyamatba.

Ha az idősebb munkatársa úgy látja, hogy épít az ő szaktudására, az ön céljai közösen vállalt célok lehetnek.

Önbizalmat és magabiztosságot sugározzon (miközben nem tűnik arrogánsnak)

A fiatal vezetők egy része nagy önbizalommal és erős énképpel rendelkezik (mindezek nélkül valószínűleg nem tudtak volna komoly pozícióba jutni).

Kihívást jelenthet számukra, hogy magabiztosan cselekedjenek anélkül, hogy arrogánssá válnának. Időnként érdemes visszajelzést kérnie másoktól arról, hogy arrogáns benyomást kelt-e. Ha igen, tudja meg, hogy mely viselkedésminták adhatnak erre okot.

Például ha ötleteket kritizál, gyakran szakít félbe embereket, nem mutat érdeklődést mások ötletei iránt, vagy csak arra használja humorát, hogy bántson vele másokat.

Érdemes figyelmet fordítania arra, hogy milyen viselkedésmintákat alkalmaz, min szeretne javítani.

Válasszon engem vezetői coachának, és segítek önnek abban, hogy eredményesen fejlessze vezetői kompetenciáit és másokat inspiráló vezetővé váljon.

Írjon a kranitz.eva@vezetofejlesztes.hu-ra, vagy hívjon a 70 6363 538-as telefonszámon.

Köszönöm, hogy elolvasta írásomat. Ha tetszett, kövesse szakmai tevékenységemet, és ossza meg cikkeimet másokkal is, ha úgy érzi, hogy számukra is hasznos lehet.

Írásaim saját szellemi termékeim, ezért kérem, ha felhasználja, azt a szerzői jog tiszteletben tartásával tegye. Az eredeti tartalommal, a szerző és a forrás megjelölésével idézze, ahogy én is teszem.

„Olyan vezetői kultúra kialakításához szeretnék hozzájárulni, ahol a vezetők tudatosak abban, amit teremtenek és támogatják munkatársaikat abban, hogy célt, értelmet és megelégedettséget találjanak a munkájukban. ”