Személyre szabott vezetőképzés kkv vezetőknek

Növelje vállalkozása teljesítményét és munkatársai elkötelezettségét

Történetem egy közepes vállalkozás ügyvezetőjéről szól, aki kiválóan érti a szakmáját, és a cége is évek óta folyamatosan növekszik. Büszke az elért eredményekre, azonban észreveszi, hogy lelkesedése már nem a régi, és közel sem fektet annyi energiát a vállalkozásba, mint korábban. Amikor nincs jelen, a dolgok sem mennek úgy, ahogy kellene. Az üzlet megrekedt, problémák vannak a hatékonysággal, a munkatársak önállóságával és motiváltságával is. Érzi, hogy változtatni kellene, alkalmazkodni az új idők kihívásaihoz, de egyelőre csak a sült galambot várja.

Vezetői eszköztára elavult, és sok szempontból meg kellene újulnia. Most valahogy nem látja a távlatokat, vagy csak homályosan. Ha ő maga sem látja, merre van az előre, akkor hogyan mutathatna irányt másoknak?

Ilyen esetben, először is az előre látás képességét kell frissíteni, például a képzelet fejlesztésével. A jövőbe kell tekinteni, és a jövő távlataiból meríteni erőforrásokat. Meg lehet tanulni a jövőből vezetni, ehhez pedig ismerni kell azokat a szervezeteket, amelyek néhány lépéssel előrébb járnak. Ezt nagyon izgalmasnak tartják a vezetők. Innovatív üzleti stratégiai modelleket tanítok, amivel ki lehet lendülni a holtpontról. Némi közös munka során átlátom, vagy felmérjük, hol van fejlődési potenciál vezetési és szervezeti szinten. Személyre és szervezetre szabott megfelelő beavatkozással gyorsan új pályára állítható egy cég.

Ha vállalkozásvezetőként úgy érzi, hogy kimaradt pár lépcsőfok a vezetővé válás során, mert nem tudott annyi vezetői tréningen részt venni, mint szerette volna, akkor jó hírem van: gyorsan átlátom a vezetői kompetenciabeli hiányosságokat, és a segítségemmel pótolhatja a kimaradt láncszemeket. 100+ vezetői kompetenciát fejlesztek kicsiszolt módszertannal.

A vezetőképzés az alábbi előnyökkel járhat:

  • rövid idő alatt összerendezheti, strukturálhatja a gondolatait, aminek az eredményeképpen eljuthat új felismerésekhez, döntésekhez;
  • inspirációt kaphat agilis szervezeti működés kialakításához;
  • az ön által hozott témában több alternatívát lát meg, esetleg olyan szempontokat is, melyekre korábban nem gondolt;
  • nyomasztó tehertől szabadulhat meg, ha bizonyos gondolatokat, amiket a cégén belül nem akar nyilvánosságra hozni, megoszt egy olyan emberrel, akinek pontosan az a feladata, hogy önt figyelmesen meghallgassa;
  • vezetői kompetenciái fejlődhetnek, újakra tehet szert;
  • néhány alkalommal kaptam visszajelzést arra, hogy nagyra értékelték a velem való együttműködésben, hogy olyan különleges üzleti lehetőségekre és stratégiai lépésekre irányítottam a figyelmet, amik teljesen kívül estek a megbízó gondolkodásmenetén.

A fókuszban számos izgalmas téma állhat, a teljesség igénye nélkül néhány:

  • „gondolatrendezés” bármilyen vezetői témában;
  • agilis projektmenedzsment, agilis átállás, agilis szervezeti kultúra kialakítása;
  • konfliktuskezelés vagy felkészülés fontos megbeszélésekre;
  • nehéz döntések meghozása, kommunikálása és következményeinek feldolgozása;
  • személyes márkaépítés, hatásgyakorlás szervezeten belül és kívül;
  • utódlástervezés, pl. utód kiválasztása, felkészítése a vezetői feladatokra;
  • vezetést gátló személyiségbeli tulajdonságok optimalizálása.

Találja meg a legjobb válaszokat az aktuális kihívásokra!

Miért engem válasszon vezetőképzési céljai eléréséhez?

  • Képes vagyok gyorsan és logikusan áttekinteni üzleti helyzeteket és az értékteremtés folyamatát.
  • Követem a nemzetközi menedzsmenttrendeket.
  • Ismerem a versenyszférát, a szervezetek működését és a kulcsfontosságú szerepeket.
  • Jó kérdéseket teszek fel.
  • Rendelkezem az eredményes vezetői kompetenciafejlesztéshez  szükséges felkészültséggel.
  • Lényegre törő, hatékony megbeszélésekre és teljes diszkrécióra számíthat a velem való együttműködés során.

Miért kiemelkedően hatékony az egyéni vezetőképzés?

Az általam ajánlott személyre szabott vezetőképzés több szempontból is eltér a hagyományos vezetői, üzleti és életviteli coaching szolgáltatásoktól. Míg a szokásos coaching gyakran a vezető saját belső erőforrásaira épít, ha együtt dolgozunk, nem maradunk meg az ön tudásbuborékján belül.

A vezetői kompetenciáit fejlesztjük, ami magában foglalja, hogy kérdésekkel segítem saját válaszainak megtalálásában. Amikor azonban elérjük azokat a határokat, ahol elengedhetetlen a legkorszerűbb vezetői ismeretek bevitele, aktívan tanítok új koncepciókat és módszereket, hogy új eszközökkel gazdagodhasson. Vezetői készségfejlesztésre is gyakran sor kerül, azaz új viselkedésformák beépítésére.

Például, ha a szervezeti hatékonyság javításáról van szó, lean módszereket tanítok, amelyek segítenek a folyamatok egyszerűsítésében és a veszteségek csökkentésében. Amennyiben az innováció fejlesztése a téma, a dizájngondolkodás eszköztárát ismertetem meg. Ha az agilitás megvalósításáról van szó, szívesen megosztom tapasztalataimat.

Időnként olyan kérdések is felmerülhetnek, amelyek kívül esnek a fő célkitűzéseken, de gyors beavatkozást igényelnek. Ilyenkor felajánlom, hogy tanácsadói szerepkörben alternatív megoldásokat javasoljak.

Konkrét célokért dolgozunk, és ha ön igényli, az eredményességet visszamérjük. Így biztosítom, hogy a folyamat nem parttalan beszélgetésekből áll, hanem A pontból B pontba jutunk, felmutatható, kézzelfogható eredményekkel.

Megnyugtató válaszok a vezetőképzés kapcsán felmerülő kérdésekre

Mérhető-e a vezetőképzés eredményessége?

Igen. 180 vagy 360 fokos értékeléssel történik, melynek módszertanát előzetesen egyeztetjük. A visszamérésért nem kell külön fizetni, a tréning díja tartalmazza.

Mérhető-e a szervezeti hatása?

A vezetőképzés során kiemelt figyelmet fordítok arra, hogy ne csupán az eredményességet, hanem a szervezeti hatást is növeljük. A képzés végén összegezzük a hatást, bár ez inkább szubjektív megállapításokat tesz lehetővé.

A pontos következtetések levonása gyakran összetett feladat, mivel az objektív méréshez számos tényezőt kellene alaposan vizsgálni, mint például az üzleti eredmények javulását, a dolgozói elégedettséget és az innováció növekedését. Ahhoz, hogy a pozitív változásokat a vezetőfejlesztés hatásának tulajdoníthassuk, kifinomult és gondos elemzés szükséges.

Milyen módszerekkel találkozhat a vezetőképzés során?

A teljesség igénye nélkül: vezetői kompetenciamérő tesztekkel, változatos tréning és coachingtechnikákkal, klasszikus vezetői tanácsadással, viselkedésalapú készség fejlesztéssel, neurolingvisztikus programozással (NLP), szituációs gyakorlatokkal, vezetői esettanulmányok elemzésével.

Mit érdemes tudni a találkozókról?

A személyre szabott vezetőfejlesztés előre egyeztetett időpontokban az ön által biztosított helyszínen történnek, vagy online, 2-3 heti rendszerességgel. Alkalmanként 1,5 órával számoljon.

Hány alkalomra van szükség?

Ez számos tényezőtől függ, például az aktuális helyzettől, az elérni kívánt céloktól, és az egyéni képzés intenzitásától.

A vezetőképzés folyamatát mindig egyértelműen meghatározott, reálisan teljesíthető célokra és alkalmakra szabjuk, hogy a legjobban szolgálják az ön és a szervezete igényeket.

A helyzetfelmérés része-e a programnak?

Igen, amennyiben erre igényt tart. A helyzetfelmérés általában 180 vagy 360-fokos értékelés alapján történik, melyhez az eszközt igény esetén biztosítom. A helyzetfelmérésért külön díjat számolok fel.

Mennyire gyakorlatias a személyre szabott vezetőképzés?

Szakmai megközelítésem nagyon praktikus: elmélettel csak a legszükségesebb mértékben foglalkozunk. A lényeg, hogy ön a gyakorlatban meg tudja oldani a kritikus feladatokat, és elérje a személyes és szervezeti célokat.

Mit kíván öntől a program?

A vezetői kompetenciák fejlesztése közös erőfeszítésen alapul. Az én felelősségem, hogy a legkorszerűbb szaktudásommal támogassam önt a vezetői kompetenciái fejlesztésében, segítsek mélyebb vezetői önismeretre szert tenni, és megismertessem a legmodernebb vezetői eszközökkel, amelyekkel hatékonyan fejlesztheti önmagát és csapatát.

Az ön feladata, hogy a tréningen elsajátított tudást a gyakorlatban alkalmazza, és elköteleződjön a folyamatos önfejlesztés mellett, ezzel biztosítva, hogy elérje mind személyes, mind szervezeti céljait.

Hol tanultam a vezetőfejlesztést?

Először a CEU Business School MBA programján, majd ismereteimet az USA-ban viselkedésalapú coaching módszerekkel egészítettem ki a Personnel Decisions International alkalmazottjaként (akit időközben felvárásolt a Korrn Ferry Int.).

Az egyik tanárom, David B. Peterson volt, akik az USA-ban elsők között alkalmazott vezetői coaching módszereket az üzleti életben. Jelenleg a Google vezetőfejlesztésért felelős vezetője.

Milyen etikai megfontolások vezetnek?

Vállalom, hogy magas szintű szellemi szolgáltatást nyújtok, valamint a normák, titoktartás és szakmai felelősség tekintetében betartom a…

Egy olyan üzleti kultúra kialakításához szeretnék hozzájárulni, ahol a vezetők kompetensek és tudatosak. Támogatják a munkatársaikat, hogy célt, értelmet és megelégedettséget találjanak a munkájukban.

Örömmel állok a rendelkezésére, hívjon a 70 6363 538-as telefonszámon, vagy írjon a kranitz.eva@vezetofejlesztes.hu e-mail-címre.