„Kettő az egyben” dizájngondolkodás workshop az agilis átállás katalizálásához
Hogyan használja a dizájngondolkodást az agilis transzformáció gyorsítására?
Az agilitás iránt érdeklődő cégek viszonylag hamar eljutnak odáig, hogy megismerkednek a csapatszintű agilitással az ismertebb agilis projektmenedzsment módszereken keresztül.
Ügyfélközpontú, önszerveződő és fejlődésfókuszú csapatokat alakítanak ki, amelyek a funkcionális szervezeti silókhoz hasonlóan gyakran igencsak elszigetelten dolgoznak. A maguk érdekeit tartják szem előtt. Nem vonnak be másokat, nem adnak erőforrást másoknak. Ez azzal jár, hogy egyes csapatok túl-, mások alulterheltek. Rugalmatlanul kapcsolódnak egymáshoz, ami akadályozhatja az információáramlást, a gyors és ügyfélközpontú reagálást. Hiába valósul meg agilis projektmenedzsment, az agilitás csapatszinten marad.
Az agilis projektmenedzsment módszerek közül ritkán alkalmazott eszköz a dizájngondolkodás, ami egy kiváló eszköz arra, hogy az agilisan működő csapatokat és a hagyományosan működő osztályok munkatársait kreatív együttműködésre bírjuk. Ezzel meggyorsíthatjuk a silók lebontását, a szervezeti kapcsolódást és együttműködést. Végső soron a szervezeti szintű agilitás kialakulását.
Dizájnoljon olyan agilis szervezetet, amely a jövőben azért virágzik majd, mert képes lesz gyorsan válaszolni az ügyfelek igényeire, az új kihívásokra és lehetőségekre.
Ha szeretnének elmozdulni a szervezetet átfogó agilitás, a szervezeti kultúrateremtés irányába, de nem tudják, miként fogjanak hozzá, akkor javaslom, hogy ismerjék meg és alkalmazzák a dizájngondolkodást.
A szervezeten átívelő agilitás kialakítása sok összetevős folyamat, amelynek a dizájngondolkodás az egyik kulcseszköze lehet. Előnye, hogy kipróbált módszertana van, ami könnyen elsajátítható és sikerrel alkalmazható.
Az agilis transzformáció előmozdítását segítő workshopon saját témát dolgozhatnak fel, miközben a módszertant és workshop-facilitálást is tanulják. A workshop hozadéka, hogy képesek lesznek egy következő témát akár saját erőforrásból, a dizájngondolkodás módszertanával önállóan feldolgozni.
Mit jelent a dizájngondolkodás?
A dizájngondolkodás az agilis projektmenedzsment módszerek egyike, amelyre igaz, hogy
A dizájn szó mindannyiunknak mond valamit. Általában tárgyat értünk rajta, ami művészileg van kialakítva, vagy művész alakított ki. A dizájn szó azonban nemcsak fizikai esztétikumra utal, hanem arra a gondolati útra, kreatív problémamegoldásra is, ami a tárgy kialakításához vezet.
A hagyományos nézőpont szerint a dizájngondolkodás tárgyközpontú. A modern felfogás azonban ezzel szemben emberközpontú. A kreatív problémamegoldásra, gondolkodásra helyezi a hangsúlyt.
Kérem, ne tévessze meg a dizájngondolkodás második szava, ami picit félrevezető lehet. Nemcsak elmélkedésről van ugyanis szó, hanem nagyon is gyakorlatias alkotófolyamatról, melynek középpontjában az ügyfél áll az igényeivel, szükségleteivel (ügyfélen természetesen belső ügyfelet is értünk).
A dizájngondolkodásról bővebben: designgondolkodás, design thinking.
Kiknek szól a dizájngondolkodás workshop?
Olyan cégeknek, amelyek hatékony módszereket keresnek a szervezeti agilitás felpörgetésére.
Mit nyer a cég a dizájngondolkodás workshoppal?
Megismerhetnek egy olyan kreatív tervezői gyakorlatot, amellyel katalizálhatják a szervezeti agilitást. Többek között,
Mit nyer a design thinking workshop résztvevője?
- izgalmas, új eszköztárat ismer meg, amely növeli az értékét,
- közösségi élményben lehet része, új dolgokat tanulhat és kreatívabbá válhat,
- fejlődik egy sor általános, átvihető kompetenciája, ami új utakat nyithat meg a számára,
- a ma tanultak segíthetik ugyanis abban, hogy holnap valami másba, újba kezdjen akár a cégén belül.
Gyakori kérdések és megnyugtató válaszok, melyek mindent tisztáznak az agilis transzformáció ösztönzését célzó dizájngondolkodás workshoppal kapcsolatban
A dizájngondolkodás, más néven design thinking újrafelfedezése Tim Brown nevéhez fűződik, aki az IDEO nemzetközi dizájncég vezetője.
A témát bevitte a Stanford Egyetemre, ahol elkezdték tanítani és a módszert számtalan projekten keresztül csiszolni. Innentől kezdve ismertté vált, és ma már úgy tekintünk rá, mint a modern üzleti kultúránk egyik építőkövére.
A dizájngondolkodás workshopokon többnyire a Stanford Egyetem által ajánlott, tanított széles eszköztárból merítünk a feldolgozandó téma jellegéhez leginkább illeszkedően.
Ideális a 7 fős csapat, több emberrel ugyanis lelassulhat a folyamat. Szakértőket azonban lehet, és érdemes is bevonni.
Szükség van továbbá egy döntéshozóra is, a döntéshozatal ugyanis nem demokratikus. Az ügyféligények feltérképezéséhez, teszteléséhez további emberek vonhatók be a workshop időtartama alatt.
Egy dizájngondolkodás projekt lehet félnapos, egy- vagy többnapos. Nem feltétlenül egy egyszeri folyamatról van szó, a fázisok ismétlődhetnek.
Nincs szükség előismeretekre.
Díjaim versenyképesek. A szervezeti agilitást serkentő dizájngondolkodás workshop díjára személyes egyeztetést követően adok ajánlatot.
Vállalom, hogy magas szintű szellemi szolgáltatást nyújtok, valamint a normák, titoktartás és szakmai felelősség tekintetében betartom a
- Vezetési Tanácsadók Magyarországi Szövetsége Etikai kódexében, a
- Magyarországi Coachszervezetek Szövetségének Etikai kódexében és a
- Művészetterapeuta és Szocioterapeuta Egyesület Etikai kódexében foglaltakat.
Egy olyan üzleti kultúra kialakításához szeretnék hozzájárulni, ahol a vezetők kompetensek és tudatosak. Támogatják a munkatársaikat, hogy célt, értelmet és megelégedettséget találjanak a munkájukban.
Személyes konzultációért hívjon a 70 6363 538-as telefonszámon, vagy írjon a kranitz.eva@vezetofejlesztes.hu e-mail-címre.