Telefon: +36 70 6363 538

Visszajelzés

A vezetőket, akikkel együtt dolgozom, gyakran biztatom arra, hogy kérjenek visszajelzést másoktól. Azok számára, akik vonakodnak ettől, mert nem tudják, hogyan tegyék, az alábbiakban összegyűjtöttem néhány gondolatot a ‘visszajelzés kérése’ kompetenciáról. 

Hogyan kérjen visszajelzést?

Mondja el, hogy visszajelzést szeretne kapni, ezzel és ezzel kapcsolatban, és miért fontos ez önnek. Néhány példa:

„Az utóbbi időben gyakran láttál kritikus helyzetekben (mint például…), és érdekelne, hogy mit figyeltél meg. Fontos volna a számomra, hogy visszajelzést kapjak, segítene annak meghatározásában, hogy minek a fejlesztésére kellene több figyelmet fordítanom.”

Hogyan fogadja a visszajelzést?

Mutasson őszinte érdeklődést, és hallgasson figyelmesen. Törekedjen arra, hogy megértse és elfogadja mások véleményét. Irányítsa az emberek figyelmét a konkrét viselkedésre és annak másokra tett hatásaira. Kérdezzen, ha valamit nem ért, vagy több információhoz szeretne jutni. Könnyítse meg kollégái dolgát azzal, hogy nem száll vitába velük, nem magyarázkodik vagy védekezik. Például:

  • „Mondanál konkrét helyzeteket, amikor ezt a reakciómat megfigyelted?”
  • „Mit gondolsz, min kellene még változtatnom?”

Hogyan reagáljon a visszajelzésre?

Köszönje meg a megkérdezett személy segítségét, és hogy időt fordított önre. Amennyiben kevésbé pozitív visszajelzést kapott, ismerje el, hogy azt bizonyára nem volt könnyű kommunikálni. Ossza meg, mi volt az ön számára igazán hasznos, min fog elgondolkodni vagy esetleg változtatni. Hagyjon lehetőséget későbbi beszélgetésekre is, tudassa az emberekkel, hogy örülne, ha máskor is megosztanák önnel a meglátásaikat.

  • „Köszönöm az őszinteséged. Olyan dolgokat is elmondtál, amiket sokan nem mertek volna megemlíteni.”
  • „Érdekesnek találom, amit mondtál. Nem értek vele teljesen egyet, mindenesetre elgondolkodtat, és mások segítségével is ellenőrizni fogom, hogy ők is így látják-e.”

Mit kezdjen a kapott információval?

Gondolja át, hogy milyen új információkat szerzett, és azok mennyire illenek bele az önmagáról alkotott képbe, mennyire segítik önt a céljai elérésében. Milyen érzéseket váltott ki önben a visszajelzés? Mi az, amit a visszajelzés hatására mindenképpen meg fog tenni? Tervezze meg, mikor és hol fogja elkezdeni. Folytassa a visszajelzések kérését, hogy az előrehaladását ellenőrizni tudja.

Válasszon engem vezetői coachának, és segítek önnek abban, hogy eredményesen fejlessze vezetői kompetenciáit és másokat inspiráló vezetővé váljon.

 

Kránitz Éva, MBA

„Olyan vezetői kultúra kialakításához szeretnék hozzájárulni, ahol a vezetők tudatosak abban, amit teremtenek és támogatják munkatársaikat abban, hogy célt, értelmet és megelégedettséget találjanak a munkájukban. ”