Telefon: +36 70 6363 538

Állástalálási stratégia

Álláskeresési stratégiaA sikeres állástalálási stratégia kulcsa: személyes márkaépítés, proaktív hozzáállás és átfogó stratégia

Az állástalálási stratégiánk alapja annak átgondolása, hogy kik vagyunk: milyen mérföldköveket tettünk meg eddig szakmai tapasztalatgyűjtésünk során és milyen eredményeket tudunk felmutatni? Milyen készségeinket erősítettük meg, a munkánkhoz milyen hozzáállást sikerült kimunkálnunk, és nem utolsó sorban milyen személyiségekké váltunk?

Mindezek alapján gondoljuk át, milyen helyet szeretnénk kapni mások gondolataiban, hogyan gondoljanak ránk. Például: gyakorlott marketingszakember, kiváló kommunikációs és együttműködési készségekkel, barátságos személyiséggel?

Találjunk magunkban valami egyedit, ami eltér a megszokottól

Meg kell indokolnunk, hogy miért bennünket válasszanak, mivel tudunk hozzájárulni leendő munkaadónk eredményességéhez, amivel a többi jelentkező esetleg nem. Ez lehet például iparági vagy versenytárs ismeret, kiváló nyelvtudás, erős vezetői kompetenciák.

Tervezzük meg, pozícionáljuk önmagunkat

Gondoljuk át, és fogalmazzuk meg egy – öt –tíz percben, vagy mondatban mindazt, amit különösen fontosnak tartunk magukról elmondani, felkészülve arra, hogy mindezt – szükség esetén – bizonyítékokkal is alá tudjunk támasztani. Írjuk le mindezt, hogy jobban átlássuk. Nézzük át több alkalommal és pontosítsuk, amíg ki nem alakul a kívánt végeredmény. Stratégiánk másik lényeges eleme annak átgondolása milyen munkakört keresünk konkrétan, milyen cégnél.

Használjuk okosan a kapcsolatainkat, kérdezzünk jól

A hozzám fordulók időnként mesélik, hogy több ismerősüknek is említették, hogy állást keresnek, ill. kérdezték, hogy tudnak-e segíteni. Többnyire semmitmondó válaszokat kapnak, és ráadásul még ők érezték kellemetlenül magukat. A puszta szívességkérés helyett érdemes inkább információkat gyűjteni a cégről, ahol az ismerőse dolgozik. Megkérdezni, hogy a megcélozni kívánt szakterületen várható- e fejlesztés, új projektek, elég erősek-e a meglévő szakemberek, mennyire leterheltek, milyenek a fizetések, vannak-e nyitott pozíciók?

A beszélgetést ezután irányíthatja a magát pozicionáló megtervezett kulcsüzenetekre. Ha úgy látja, hasznára tudna lenni a cégnek, tanácsot kérhet azzal kapcsolatban ki az a szakmai vezető, akit érdemes lehet megkeresni a pályázatával, vagy megkérheti ismerősét ajánlja be önkéntes munkavállalóként, aki meghatározott óraszámban és szakmai területen kisegíti a leterhelt alkalmazottakat.

Legyünk láthatóak, kommunikáljuk céltudatosan

Használjunk egyszerre több csatornát: a sikeres állástalálási stratégia alappillérei tehát, hogy a munkáltatók és közvetítők számára elérhetővé váljunk, és olyan információkat adjunk magunkról, amivel felkeltjük az érdeklődésüket és bizalmat keltünk. A közösségi oldalakon, állásportál adatbázisokban való professzionális jelenlét képezik a hidat aközött, hogy tudjuk kik vagyunk, és mit szeretnénk. Használjuk okosan a kapcsolatainkat, ismerőseink segítségével bejuthatunk olyan álláshelyekre is, amit meg sem hirdettek. Vállaljunk önkéntes munkát: adjunk és meglátjuk, kapni is fogunk!

Amennyiben nehezen talál állást vagy nem olyat, amilyet szeretne, ajánlom önnek két karriertémájú könyvem, melyek felkészítik önt a sikeres állástalálásra: Szakmai önéletrajz haladóknak és Állásinterjú haladóknak. Eredményközpontú és egyedi önéletrajzíráshoz ajánlom önnek az ONELETRAJZSABLON.HU-t, ahol 12 egyedi önéletrajz sablont talál!

Kránitz Éva, MBA

„Olyan vezetői kultúra kialakításához szeretnék hozzájárulni, ahol a vezetők tudatosak abban, amit teremtenek és támogatják munkatársaikat abban, hogy célt, értelmet és megelégedettséget találjanak a munkájukban. ”