Telefon: +36 70 6363 538

A Lean startup könyv szerzője, Eric Ries többször dolgozott keményen olyan high-tech szoftveripari termékeken, amelyek végül megbuktak a piacon. A mérhetetlen veszteség vezette arra, hogy megoldást találjon ennek kiküszöbölésére.

Végül rájött, hogy az alkotás – mérés – tapasztalás lerövidíti a fejlődés tévútjait.

A lényeg, hogy mielőbb minimálisan működőképes terméket állítsunk elő, amelyet tapasztalatszerzés végett tesztelünk és az ügyfelek visszajelzése alapján módosítunk. Mindezt több ciklusban, amíg kicsiszolódik az ügyfelek igényeit kielégítő végtermék.

Érték és növekedési hipotézis

Egy startup két legkockázatosabb eleme, amelyen a vállalkozás áll vagy bukik, az érték és növekedési hipotézis. Minden próbálkozás ezeknek a motoroknak a bepörgetésére való kísérlet.

Eric Ries azt javasolja, hogy mielőbb derítsük ki, hogy mit akar az ügyfél, mit tekint értéknek, amit oly módon ismerhetünk meg, hogy mérjük, mennyire elégedett.

A mérés egyben mutatókat is ad a kezünkbe, amire szükségünk van a továbblépéshez. Azt érdemes figyelnünk, hogy ha változtatunk valamit a terméken, annak lesz-e hatása az ügyfél viselkedésére. Különben nem tudjuk, mi okozza az eredményeinket.

A termékfejlesztési kudarc ellenszere az igazolt tapasztalat

Csak olyasmire fordítsuk az energiánkat, amely értéket teremt és a növekedés motorjául szolgálhat, és biztosítja a fenntartható növekedést.

A könyv nemcsak startuppereknek szól, hanem mindenkinek, aki új terméket vagy szolgáltatást kíván létrehozni szélsőségesen bizonytalan körülmények között.

Üzleti tervezéshez és előrejelzésekhez ragaszkodó, hagyományos beállítottságú vezetőknek kötelező olvasmányként ajánlom.

Kránitz Éva, MBA

„Olyan vezetői kultúra kialakításához szeretnék hozzájárulni, ahol a vezetők tudatosak abban, amit teremtenek és támogatják munkatársaikat abban, hogy célt, értelmet és megelégedettséget találjanak a munkájukban. ”