Telefon: +36 70 6363 538

Szimfonikus felső vezetés

Szimfonikus-felső-vezetői-együttműködésA szimfonikus felső vezetői, vagy más néven C szintű csapat vezet csapatot gondolkodásmód bevezetése a jövő szervezeteiben az egyik legerőteljesebb és legsürgetőbb irány az egyre komplexebb igényeket támasztó gazdasági környezetnek való sikeres megfelelés érdekében.

Szimfonikus felső vezetői együttműködés

A dinamikusan változó külső környezet, a robbanásszerű digitális fejlődés, az egyre erőteljesebb piaci verseny megkövetelik a vállalatok részéről is, hogy sokkal csapatközpontúbbak, agilisabbak és hálózatvezéreltebbek legyenek.

Egyre erősebb a nyomás a régi hierarchikus rendszerek, szervezeti silók leépítésére és egy közösségközpontú vezetésre való átállásra. A felső vezetők előtt álló nagy kihívás ebből a szempontból az, hogy kilépjenek funkcionális szerepeikből, és egyre inkább csapatban gondolkodjanak.

Mindez azt jelenti, hogy egyre inkább úgy kell működjenek, mint egy szimfonikus zenekar. Ahol a vállalat felső vezetői működnek együtt csapatként.

Miközben saját osztályuk irányítását is ellátják. Mindezt teljes összhangban. A felső szintű szoros együttműködés fontosságát mutatja, hogy a Deloitte 2018-as felmérésében ez vezeti a rangsort a 10 trend között.

A kutatásban megkérdezett vállalatok képviselőinek 85%-a értett egyet azzal, hogy a felső vezetők együttműködése nagyon fontos vagy fontos tényező. Ezzel az eredménnyel a legkiemelkedőbb tényező lett a tanulmányban.

Meglepő módon, mindezek ellenére csak a válaszolók 73%-a mondta azt, hogy ritkán, ha egyáltalán működnek együtt a felső vezetőik.

A felső vezetőknek tágítaniuk kell határaikat

Mindezeknek az adatoknak az üzenete egyértelmű. A felső vezetőknek tágítaniuk kell határaikat. Nemcsak saját területüket kell figyelembe venniük. Hanem sokkal többet és nagyobb összhangban szükséges egy csapatként dolgozniuk és együttműködniük szervezetük többi vezetőjével.

Ha minden felső vezető ezt teszi, akkor jön létre egy olyan hatékony és sikerre vezető irányítás, amely képes a jelen kor gazdasági és társadalmi kihívásainak megfelelni ebben az erős versenyhelyzetben.

Hogy néz ki mindez a gyakorlatban? Természetesen nem minden felső vezetőnek kell mindegyik felső vezető kollégájával ugyanolyan mértékben együttműködnie.

Példaként mutatunk néhány területet, ahol ez a hozzáállás feltétlenül szükséges lesz a jövőben, hogy a gazdasági külső környezet által támasztott elvárásoknak minél sikeresebben megfeleljenek.

Digitális üzleti modellre való átállás – ez az egyik leghangsúlyosabb irányvonal a legtöbb szervezet esetében. Ennek megfelelni megköveteli a marketinges felső vezető és az informatikai felső vezető szoros együttműködését.

Mindezt azért, hogy a vásárlók számára a vásárlói élmény minden fronton – az értékesítéstől a kiszolgálásig és az ügyfélszolgálatig, valamint utánkövetésig – maximális legyen.

Új típusú munkahelyek létrehozása – az egyre nagyobb mértékű gépesítés megkívánja a feladatok és a munkaerő-állomány átgondolását és újratervezését.

Ehhez kapcsolódóan az informatikai, a pénzügyi és a humán erőforrás felső vezetőinek együttműködését, hogy az új környezetnek megfelelő értelmes munkaköröket, karrierpályákat és cégen belüli fejlődési lehetőségeket tudjanak kidolgozni a munkavállalók részére.

Márkavédelem – napjainkban az átláthatóság és a kapcsolódások az egyik legérzékenyebb és legnagyobb figyelmet kiváltó terület mind a fogyasztók, mind a munkavállalók szempontjából.

A marketing felső vezető és a humán erőforrás felső vezető közös célja tehát egy ennek megfelelő és a vállalat szempontjából is hosszú távon versenyképes külső és belső imázs kiépítése és fenntartása.

Innováció – a kutatásokért és fejlesztésekért felelős vezetők összehangolt munkája szintén kiemelkedő fontosságú. Egy üzletág fejlesztése hatással van az egész szervezet munkájára, az eredményekből közösen részesülve és hasznosítva azt az egész szervezet javára.

Hogyan célszerű elkezdeni egy ilyen, csapatközpontú szemléletmód kialakítását?

Első lépésként az első számú vezető áttekinti az egyes felső vezetők számára meghatározott prioritásokat. És azt, hogy hogyan tud mindegyikük egy tágabb körben hozzájárulni a szervezet egészének fejlődéséhez.

Következő lépésként a felső vezetőknek riportoló közép- és csapatvezetők tekintik át, hogy hol tudnak szorosabb együttműködést kiépíteni. Jobban összehangolni a tevékenységeiket a közös siker érdekében.

Válasszon engem vezetői coachának, és segítek önnek olyan vezetői kompetenciákra szert tenni, amellyel magabiztosan állhat az agilis transzformáció élére, bármilyen vezetői szerepkörben is van.

A Deloitte által végzett Global Human Capital Trend (Globális Humántőke Trend) kutatás több mint 11 000 cégvezető és HR-szakember megkérdezése, valamint napjaink vezető vállalatainak döntéshozóival készített interjúk alapján dolgozta fel és foglalta össze a jelen munkaerőpiacára jellemző világméretű trendeket.

A fentiekben az 1. trenddel kapcsolatos kutatási eredményeket foglaltam össze, melynek a Szimfonikus felső vezetői együttműködés elnevezést adták.

Köszönöm, hogy elolvasta írásomat. Ha tetszett, kövesse szakmai tevékenységemet, és ossza meg cikkeimet másokkal is, ha úgy érzi, hogy számukra is hasznos lehet.

Írásaim saját szellemi termékeim, ezért kérem, ha felhasználja, azt a szerzői jog tiszteletben tartásával tegye. Az eredeti tartalommal, a szerző és a forrás megjelölésével idézze, ahogy én is teszem.

Kránitz Éva, MBA

„Olyan vezetői kultúra kialakításához szeretnék hozzájárulni, ahol a vezetők tudatosak abban, amit teremtenek és támogatják munkatársaikat abban, hogy célt, értelmet és megelégedettséget találjanak a munkájukban. ”