A sikeres állástalálási stratégia kulcsa: személyes márkaépítés, proaktív hozzáállás és átfogó állástalálási stratégia.
Az állástalálási stratégiánk alapja annak átgondolása, hogy kik vagyunk, azaz:
- milyen mérföldköveket tettünk meg eddig szakmai tapasztalatgyűjtésünk során,
- milyen készségeinket erősítettük meg,
- a munkánkhoz milyen hozzáállást sikerült kimunkálnunk, és nem utolsó sorban
- milyen személyiségekké váltunk?
Mindezek alapján gondoljuk át, milyen helyet szeretnénk kapni mások gondolataiban, hogyan gondoljanak ránk.
Például: gyakorlott marketingszakember, kiváló kommunikációs és együttműködési készségekkel, barátságos személyiséggel?
Találjunk magunkban valami egyedit, ami eltér a megszokottól
Meg kell indokolnunk, hogy miért bennünket válasszanak, mivel tudunk hozzájárulni leendő munkaadónk eredményességéhez, amivel a többi jelentkező esetleg nem.
Ez lehet például iparági vagy versenytárs ismeret, kiváló nyelvtudás, erős vezetői kompetenciák.
Tervezzük meg, pozícionáljuk önmagunkat
Gondoljuk át, és fogalmazzuk meg egy – öt –tíz percben, vagy mondatban mindazt, amit különösen fontosnak tartunk magukról elmondani.
Felkészülve arra, hogy mindezt – szükség esetén – bizonyítékokkal is alá tudjunk támasztani. Írjuk le mindezt, hogy jobban átlássuk.
Nézzük át több alkalommal és pontosítsuk, amíg ki nem alakul a kívánt végeredmény.
Stratégiánk másik lényeges eleme annak átgondolása milyen munkakört keresünk konkrétan, milyen cégnél.
Használjuk okosan a kapcsolatainkat, kérdezzünk jól
A hozzám fordulók időnként mesélik, hogy több ismerősüknek is említették, hogy állást keresnek, ill. kérdezték, hogy tudnak-e segíteni. Többnyire semmitmondó válaszokat kapnak, és ráadásul még ők érezték kellemetlenül magukat.
A puszta szívességkérés helyett érdemes inkább információkat gyűjteni a cégről, ahol az ismerőse dolgozik. Megkérdezni, hogy a megcélozni kívánt szakterületen várható- e fejlesztés, új projektek, elég erősek-e a meglévő szakemberek, mennyire leterheltek, milyenek a fizetések, vannak-e nyitott pozíciók?
A beszélgetést ezután irányíthatja a magát pozicionáló megtervezett kulcsüzenetekre. Ha úgy látja, hasznára tudna lenni a cégnek, tanácsot kérhet azzal kapcsolatban ki az a szakmai vezető, akit érdemes lehet megkeresni a pályázatával.
Vagy, megkérheti ismerősét ajánlja be önkéntes munkavállalóként, aki meghatározott óraszámban és szakmai területen kisegíti a leterhelt alkalmazottakat.
Legyünk láthatóak, kommunikáljuk céltudatosan
Használjunk egyszerre több csatornát: a sikeres állástalálási stratégia alappillérei tehát, hogy a munkáltatók és közvetítők számára elérhetővé váljunk, és olyan információkat adjunk magunkról, amivel felkeltjük az érdeklődésüket és bizalmat keltünk.
A közösségi oldalakon, állásportál adatbázisokban való professzionális jelenlét képezik a hidat aközött, hogy tudjuk kik vagyunk, és mit szeretnénk.
Használjuk okosan a kapcsolatainkat, ismerőseink segítségével bejuthatunk olyan álláshelyekre is, amit meg sem hirdettek. Vállaljunk önkéntes munkát: adjunk és meglátjuk, kapni is fogunk!
Amennyiben nehezen talál állást vagy nem olyat, amilyet szeretne, ajánlom önnek két karriertémájú könyvem, melyek felkészítik önt a sikeres állástalálásra: Szakmai önéletrajz haladóknak és Állásinterjú haladóknak.
Eredményközpontú és egyedi önéletrajzíráshoz ajánlom önnek az ONELETRAJZSABLON.HU-t, ahol 12 egyedi önéletrajz sablont talál!